• H αξιολόγηση

  • Argolida Blogs

Καμπάνα από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα τοξικά απόβλητα

Στα < αναπάντητα ερωτήματα > μας που

δεν κατάφερε να απαντήσει μέχρι και

σήμερα η Δημοτική Αρχή, έρχεται σήμερα

να απαντήσει ( μεταξύ άλλων ) το

Ευρωπαικό Δικαστήριο.

ΑΚΟΥΣ ΚΥΡΙΕ ΣΟΥΦΛΙΑ ?

που λέει και ο Τσιτουρίδης !

Πως, από την δικιά μας τσέπη θα

πληρωθούν ΠΑΛΙ τα σπασμένα,

ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ !

Όσο κι αν ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γ. Σουφλιάς, αμετροεπώς λεονταρίζει κατά της Κομισιόν μετά την καταδίκη της Πέμπτης από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για το μέγα θέμα της χύδην απόθεσης των επικίνδυνων και τοξικών αποβλήτων, με τη διαδικασία επί παραβάσει να έχει ξεκινήσει από το 2003 αυτεπάγγελτα, τα σκουπίδια που έκρυβαν οι εκάστοτε κυβερνώντες κάτω από το χαλί, ξεχείλισαν. Το δικαστήριο υιοθέτησε μέχρι κεραίας όλα τα επιχειρήματα της Κομισιόν. Δηλαδή το εθνικό σχέδιο διαχείρισης δεν πληροί τα κριτήρια της οδηγίας 2006/12, διότι δεν έχει ολοκληρωθεί η απογραφή των ποσοτήτων επικίνδυνων αποβλήτων (π.χ. δεν υπάρχει πλήρης απογραφή των ποσοτήτων των τοξικών PCB, στα οποία κατατάσσεται και το γνωστό μας κλοφέν), δεν περιλαμβάνονται όλες οι κατηγορίες επικίνδυνων αποβλήτων και δεν προσδιορίζονται οι κατάλληλοι χώροι και εγκαταστάσεις διάθεσης αποβλήτων. Όπως καταγράφεται στη 15σέλιδη απόφαση, η Ελλάδα δεν αμφισβητεί ότι το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης δεν περιλαμβάνει όλα τα είδη επικίνδυνων αποβλήτων, ούτε ότι η απογραφή τους είναι ελλιπής. Επιπλέον, το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης δεν περιλαμβάνει χάρτες με τους χώρους και τις εγκαταστάσεις διάθεσης επικίνδυνων αποβλήτων. Το ΔΕΚ κρίνει ότι τα κριτήρια χωροθέτησης των χώρων και των εγκαταστάσεων διάθεσης επικίνδυνων αποβλήτων δεν είναι αρκούντως σαφή ώστε η αρμόδια αρχή να διαπιστώσει αν ένας χώρος ή μια εγκατάσταση λειτουργεί εντός του πλαισίου διαχείρισης που προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης. Σε αυτό, ως κατάλληλοι χώροι προτείνονται τα «εξαντλημένα λιγνιτικά πεδία, τα εξαντλημένα ορυχεία μεταλλευμάτων και εξαντλημένα λατομεία αδρανών». Η Επιτροπή διαπιστώνει ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση του 2007, με την οποία εγκρίθηκε ο Εθνικός Σχεδιασμός Διαχείρισης Επικίνδυνων Αποβλήτων δεν πληροί τις προϋποθέσεις της οδηγίας 2006/12, γιατί δεν θέτει τις απαραίτητες βάσεις για τη δημιουργία κατάλληλου και ενιαίου δικτύου εγκαταστάσεων διάθεσης αποβλήτων, ενώ οι ελληνικές αρχές έπρεπε να κατασκευάσουν στο εσωτερικό της χώρας κατάλληλες υποδομές επεξεργασίας των επικίνδυνων αποβλήτων. Το Δικαστήριο απεφάνθη πως η Ελλάδα «δεν στηρίζει με κατάλληλα επιχειρήματα ότι διαθέτει επαρκή πληροφοριακά στοιχεία για να εφαρμόσει πρόσφορες μεθόδους διαχείρισης αποβλήτων» ώστε το δικαστήριο να είναι σε θέση να κρίνει το βάσιμό τους. Το σημαντικότερο, το Δικαστήριο αποδέχτηκε την επισήμανση της επιτροπής ότι η πιο διαδεδομένη μέθοδος διαχείρισης αποβλήτων στην Ελλάδα είναι αυτή της «προσωρινής» αποθήκευσης, η οποία, στην πράξη, καθίσταται μόνιμη, λόγω της ανανέωσης των αδειών αποθήκευσης (η διάρκειά τους είναι ετήσια). Όπως προκύπτει από το Εθνικό Σχέδιο Διαχείρισης, 600.000 τόνοι επικίνδυνων αποβλήτων αποθηκεύονται, εν αναμονή της επεξεργασίας τους, σε χώρους που θεωρούνται ήδη ρυπασμένοι. Και δίδει περισσότερες λεπτομέρειες: «Λόγω ανεπαρκούς δυνατότητας εξυπηρετήσεως τα απόβλητα σωρεύονται, με συνέπεια να ρυπαίνεται το έδαφος. Ορισμένες επιχειρήσεις που κατέχουν επικίνδυνα απόβλητα δεν διαθέτουν άδεια διαχείρισης ή διαθέτουν άδεια προσωρινής αποθήκευσης, χωρίς οι ελληνικές αρχές να γνωρίζουν το είδος, την ποσότητα ή τον τρόπο διαχείρισης των παραγόμενων από τις επιχειρήσεις επικίνδυνων αποβλήτων». Με άλλα λόγια, μετατρέπονται σε χωματερές. Το γενικό συμπέρασμα, η επί μακρόν συνέχιση μιας τέτοιας καταστάσης, συνεπάγεται σημαντική υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Ως εκ τούτου, το Δικαστήριο αποφάσισε: «Η Ελληνική Δημοκρατία, μην έχοντας καταρτίσει και θεσπίσει εντός εύλογης προθεσμίας σχέδιο διαχείρισης των επικίνδυνων αποβλήτων, το οποίο να είναι σύμφωνο με τις απαιτήσεις της σχετικής κοινοτικής νομοθεσίας, μην έχοντας δημιουργήσει ενιαίο και κατάλληλο δίκτυο εγκαταστάσεων διάθεσης των επικίνδυνων αποβλήτων, στο πλαίσιο του οποίου να εφαρμόζονται οι πλέον κατάλληλες μέθοδοι για την εξασφάλιση υψηλού επιπέδου προστασίας του περιβάλλοντος και της δημόσιας υγείας και μην έχοντας λάβει όλα τα αναγκαία μέτρα για να διασφαλίσει, όσον αφορά τη διαχείριση των επικίνδυνων αποβλήτων, την τήρηση των άρθρων 4 και 8 της οδηγίας 2006/12/ΕΚ περί των στερεών αποβλήτων, καθώς και των άρθρων 3, παράγραφος 1, 6 έως 9, 13 και 14 της οδηγίας 1999/31/ΕΚ περί υγειονομικής ταφής των αποβλήτων, παρέβη τις υποχρεώσεις που υπέχει από τις οδηγίες 91/689/ΕΟΚ, 2006/12 και 1999/31».

Μεταφέρουμε από την ΑΥΓΗ Δευτέρα 21 Σεπτ.

http://www.avgi.gr/ArticleActionshow.action?articleID=489681

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: